Translate

dimarts, 23 d’abril del 2019

Carta de la presó

El pres polític i candidat Jordi Turull fa campanya
amb la seva llibertat restringida.
Foto: Míting de  a la Seu d'Urgell 



Amb sorpresa, amiga, he rebut una carta “en mà” des de Soto del Real signada pel pres polític i candidat de JxCat per Lleida Jordi Turull. Amb emoció l’obro i em quedo palplantat amb les primeres paraules: “Abans de res, disculpa la gosadia d’aquesta carta. M’hagués agradat poder-ho fer personalment però la meva situació d’empresonament m’ho impedeix”. Gosadia? En Turull trenca els murs per transmetre’m allò que els altres candidats ja han fet, sigui amb un cafè de pel mig o una ràpida encaixada de mans: els seus motius per encapçalar la llista electoral. 

“La meva no és en cap cas una candidatura simbòlica, assumeixo el repte i el compromís amb totes les conseqüències”, escriu amb la lletra atapeïda de qui sap que no pot malbaratar un centímetre de mig full en blanc. 

“A banda de defensar tossudament a l’Estat tot allò que encara decideix sobre les comarques de Lleida, el Pirineu i l’Aran, és una oportunitat per enviar des d’aquí un missatge clar a l’Estat i al món que reforci la legitimitat democràtica del que vam començar l’1 d’octubre i que volem culminar i que el clam que es viu a Catalunya ha de trobar solucions des de la política i les urnes, i no des dels Tribunals, els empresonaments o la restricció de drets i llibertats fonamentals”. És dimarts, començo la setmana amb els punys fermats:(

Article publicat al diari La Mañana el 23 d'abril de 2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada