Translate

dimarts, 19 d’abril del 2016

Llibres, editors i llibreters

Un llibre, com el de Roser Gort que dissabte regalem amb el diari,
és fruit d’una cadena llarga d’actors.
Fotografia: Lidia Sabaté


Ja saps, amic, que tinc la mania que el de Sant Jordi és l’únic dia de l’any que procuro no comprar llibres. Aquesta frase m’ha donat mal de caps, ja que una vegada es va interpretar com un boicot a la Diada del Llibre. Res més lluny ni del meu ànim ni de la meva passió per aquell objecte que no porta cap botó per apagar-lo. 

A diferència d’altres diades mundials, que m’interpel·len personalment sobre coses en les quals no hi penso habitualment, qualsevol dia de l’any és l’idoni per fer-me amb un munt de papers tintats, degudament relligats i amb aquell olor i tacte a cosa nova que els ebooks no poden ni imaginar... 

De fa temps, el 23 d’abril és, per a mi, el dia dels autors i dels editors i dels correctors i dels impressors i dels enquadernadors i dels llibreters... Un llibre, com el que ahir presentàvem a l’IEI i dissabte regalem amb el diari, és fruit d’una cadena llarga d’actors. 

Però la clau són els autors, em dius. Es necessiten els uns i els altres. L’obra d’un autor genial la pot matar una edició barroera. En canvi, un bon enquadernador pot convertir un text mediocre en un objecte preciós. Enguany, demaneu al vostre llibreter que us dediqui els llibres que compreu. És dimarts, comencem la setmana.

Article publicat al diari La Mañana el 19 d'bril de 2016

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada