Translate

dilluns, 28 d’abril del 2014

Avui fa 25 anys de...


Oronich i Siurana fa 25 anys, època dels diaris en blanc i negre.
Fotografia: Tony Alcántara / La Mañana


Existeixen dates de rellevància en la Història que tenim més marcades que altres perquè les portem associades a experiències i afectacions personals. És un tòpic, però tots els que ho vàrem viure recordem què fèiem quan va morir Franco, quan Tejero va assaltar al Congrés dels Diputats o el dia que dos avions van esfondrar les Torres Bessones. El mateix em passa amb el 28 d’abril de 1989, el dia d’aquella moció de censura amb trànsfugues i un vot fantasma que va commocionar la ciutat de Lleida i la política municipal espanyola, tal i com ahir vàrem rememorar a les pàgines del diari. 

Bé, per a mi encara té una connotació més personal que el fet d’haver viscut aquell plenari, en el qual Siurana recuperà l’Alcaldia que li havia arrabassat Oronich, fent la retransmissió en directe des dels micròfons de Ràdio Lleida juntament amb Artur Peguera (sí, l’home dels Esports als Telenotícies de TV3) i Judith Casaprima, fins fa poc responsable d’un àrea d’informació al Canal 3/24. I és que, manllevant el títol de la nova secció de Joan Bellmunt i Joan Ramon González en la Pàgina Dos, avui fa 25 anys del dia que... m’havia de casar! 

Sí, a mi la moció de censura em va espatllar la boda, tot i que la data l’havia posat jo primer. Són coses d’aquesta professió, en la que les coses que passen manen sobre el teu dia a dia personal, vinculat sempre al que els demés vulguin inventar-se. Afortunadament, només vaig haver de retardar-la unes setmanes i el meu matrimoni, de moment, dura més que l’Alcaldia de Siurana. Ens veiem dilluns vinent?

Article publicat al diari La Mañana el 28 d'abril de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada