Translate

dimarts, 13 de desembre del 2016

La corrupció com a valor afegit


La capacitat de modificar voluntats si regales un pernil...

Si alguna situació professional em fa respecte, amic, és la del creatiu publicitari que rep l’encàrrec de parir un anunci de perfums pel Nadal. És aquí on es posen a prova els grans fonaments de la publicitat, la capacitat per a situar un producte al bell mig dels interessos i inquietuds d’una societat fent que el valor afegit d’aquella mercaderia coincideixi amb les teves necessitats o aspiracions, que acostumen a ser més concretes que els eteris missatges perfumats. 

Per tot això, encara al·lucino amb el creatiu que ha proposat que una marca de pernil serrà adopti com a valor afegit la corrupció: la capacitat de modificar voluntats si regales un pernil. I la marca, convençuda que representa així la societat. Exageres, només és una broma, el defenses... 

No és cap broma que assumim que oferint un pernil l’entrenador nomenarà capità de l’equip la criatura, o que t’empasses que el nen farà d’arbre a l’obra escolar de Nadal tot i el mal que creus que li farà. No és cap broma que banalitzem, i fins i tot elevem a categoria de valor afegit social, la pràctica efectiva del regal a canvi d’un millor tracte. Si acceptem això, on posem el límit? Tota trama Gürtel comença amb un petit obsequi acceptat. És dimarts, i 13, comencem la setmana;)

Article publicat al diari La Mañana el 13 de desembre de 2016

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada