Translate

dilluns, 21 d’abril del 2014

Amb un llibre a la mà


Presentació del llibre que La Mañana regalarà per Sant Jordi
Fotografia: Tony Alcántara

Fa temps em vaig veure obligat a trencar una màxima pretensiosa: que la Diada de Sant Jordi fos l’únic dia de l’any en el qual no compraria un llibre. Sóc dels que gasto en qualsevol moment, i diria en qualsevol lloc. Però vaig caure rendit a la pressió de la jornada un any que em va tocar viure’l de manera oficial i ningú no entenia la promoció del llibre que conté la meva actitud i m’acusaven d’un inexplicable boicot a l’únic dia que llibreters, editors i autors fan l’agost. Des de llavors compro per Sant Jordi, poc, i continuo consumint la resta de l’any en proporció minvant al poder adquisitiu, clar.

Comprin, i no els importi destriar el gra de la palla, que no hi ha llibre dolent ni autor menyspreable en una data així. Pot passar que la temàtica no li convenci, que l’escriptor mantingui tesis contràries a les seves o que el tacte del paper no sigui tot el suau que les mans ens reclamen. Això sí, si no l’han de llegir, si us plau, regalin aquest llibre a qui creguin que de veritat li farà els honors que es mereix.

Darrera d’un estri de paper de 216 pàgines hi ha molta intel·ligència i mestria vessada: Transformar en paraules sentiments i pensaments únics, saber quins són els títols que millor funcionaran, posar en pàgina el text de manera atractiva i còmoda als ulls, preparar les planxes més netes i econòmiques possibles, no perdre el ritme de l’entrada del paper a la màquina d’imprimir, enquadernar deixant l’olor justa de cola que sedueix el nas, exposar amb elegància els volums... Ens veiem dilluns vinent amb un llibre a la mà?

Article publicat al diari La Mañana el 21 d'abril de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada